Stage

Keijers Computers en IT

April 2020 - Juli 2020

Tijdens mijn opleiding Medewerker ICT Support bij het Gilde Opleidingen heb ik stage gelopen bij het Computers Service bedrijf Keijers Computers en IT in Stramproy. Binnen mijn stageperiode heb ik verantwoordelijkheid gekregen om klanten op afstand te helpen met hun technische problemen en vraagstukken. Maar dat was niet alles, ik kreeg ook de mogelijkheid om reparaties uit te voeren samen met het andere personeel en uiteindelijk zelfstandig. Tijdens mijn stageperiode heb ik veel geleerd over de technische aspecten van IT-ondersteuning, maar ook over hoe ik efficiƫnt en effectief met klanten kan communiceren.

Service verlenen

Ik heb klanten vriendelijk geholpen met hun computervragen via telefoon. Al deze gesprekken zijn opgenomen in het call-systeem (Order-Direct) van het bedrijf voor verdere analyse en verbetering van de service.

Systeem reperaties

De servicedesk van het bedrijf is beschikbaar van maandag tot zaterdag voor reparaties van een breed scala aan apparaten, zoals laptops, desktops, telefoons en tablets. Tijdens mijn stageperiode heb ik de kans gekregen om diverse reparaties zelfstandig uit te voeren.

Ticket systeem (Order-Direct)

Net als in ieder professioneel bedrijf, worden alle tickets en updates in verband met reparaties, offertes of openstaande vragen genoteerd en bijgehouden in het ticket systeem. Tijdens mijn stageperiode heb ik veel mogen werken in dit systeem.

Remote access verzoeken

Ik heb de mogelijkheid gehad om klanten op afstand te helpen door middel van een remote desktop-sessie met TeamViewer. Hierdoor kon ik direct problemen oplossen, klanten voorzien van de benodigde ondersteuning, en bijdragen aan een efficiƫnte service.